Uçağa su sokmak neden yasak? diye mutlaka düşündüğünüz olmuştur. Bu nedenle bunu araştırdık ve kaleme aldık. Havalimanında ikinci kontrol noktasından geçmeden önce alınan sular, uçağa alınmıyor. İşte bunun sebebi…
Uçağa su sokmak neden yasak? diye mutlaka düşündüğünüz olmuştur. Bu nedenle bunu araştırdık ve kaleme aldık. Havalimanında ikinci kontrol noktasından geçmeden önce alınan sular, uçağa alınmıyor. İşte bunun sebebi.
Bu bilgi, havacılık sektöründen edindiğimiz kesin bilgidir. Bunun ana nedeni, ABD’de yaşanan 11 eylül saldırı olayı ve sonrasında uçağa likit patlayıcı sokma eyleminin olmasıdır. Ayrıca laptop ve tabletlerde de laptop içinde bomba düzeneği sokmaya çalışılmasından dolayı bu ve buna benzer kısıtlamalar getirildi. Ayrıca reçeteli ilaç, uçuş süresince yetecek bebek maması gibi istisnalar var.
Diğer taraftan, 100 ml’lik kaplarda 1 lt’ye kadar sıvıya müsaade ediliyor.
Havalimanında ikinci kontrolden sonra alınan suyun uçağa sokulma nedeni ise bunları getiren firmanın akredite olmasıdır. Bununla birlikte ürün faturasının olması veya fabrikadan mühürlü araçla gelmesi ve x-ray taramasından geçmesidir.
Bu uygulama elbette ki havalimanı içinde ikinci kontrol noktasından sonra su satan firmaların işine gelmektedir. Üstelik Pegasus gibi ikramdan ciddi gelir elde eden firmaların çok daha fazla işine gelmektedir. Ancak hiçbir zaman ana neden bu olmamıştır.
Ayrıca, yolcuların güvenlik kontrolünden geçirmeye çalıştığı açık veya kapalı şişelerden numune almaları ise ne güvenli, ne de pratik. Yani mantıkla bağdaşacak bir yanı bulunmuyor.
2015 yılında Sharm El Sheikh’den kalkıp Saint Petersburg’a giden Rus Metrojet Havayolları’na ait Airbus A321 uçağı, 330 ml alüminyum içecek kutusuna koyulan sıvı patlayıcının patlatılması ile düşürülmüştür.
Dünyanın birkaç ülkesindeki istihbarat çalışmaları teröristlerin bu durumla ilgili uzun zamandır denemeler yaptıklarını ortaya çıkarmış. Bununla birlikte patlayıcıları içecek kutuları içinde sokmanın kolay olduğu bilgisini paylaştıklarını ortaya çıkarmıştır. İşte bundan dolayı su şişesi ya da herhangi bir sıvı ile güvenlik kontrolünden geçemezsiniz. Başka bir deyişle kurunun yanında yaş da yanıyor diyebiliriz.
Aft Cargo bölümünde bagaj içerisinde patlatılan 330 ml sıvı patlayıcı 30.000 feet üzeri irtifada ani basınç kaybının da etkisi ile uçağın kuyruk bölümünü koparmaya yetmiştir.
Tempo Online‘ın son dakika haberlerini Twitter‘da da takip edin!