Başakşehir Kayaşehir metro hattı ne zaman açılacak? durakları ve güzergahı ve detayları.
Ulaştırma ve altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Başakşehir- Kayaşehir metro hattını 95’in üzerine çıkardıklarına dikkat çekti.
Karaismailoğlu, Başakşehir-Kayaşehir Çam ve Sakura Şehir Hastanesi’nden de geçecek metronun son aşamasına geldiklerini açıkladı.
6,2 kilometre uzunluğundaki metro hattında toplam 4 istasyon bulunduğunu kaydeden Karaismailoğlu, “Tasarım hızı saatte 80 kilometre olan araçlar, saatte tek yönde 70 bin yolcuya hizmet verebilecek kapasitede.
Başakşehir-Kayaşehir metro hattımızı tamamlayarak özellikle dünyanın en gelişmiş en modern hastanelerinden olan Çam ve Sakura Şehir Hastanesi’ni bir an evvel metroyla buluşturmak istiyoruz” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Başakşehir-Kayaşehir metro hattını inceledi. Ardından basın açıklaması yapan Karaismailoğlu, dur durak bilmeden, gece gündüz çalışmaya devam ettiklerini, dünyanın krizlerle boğuşurken, Türkiye’nin yatırımlarını arttırarak sürdürdüğünü söyledi.
2 hafta önce Çanakkale Ayvacık-Küçükkuyu arasında Assos ve Troya Tünellerini hizmete alarak 50 dakikalık seyahat süresini 5 dakikaya düşürdüklerini belirtti.
Bununla birlikte Kazdağları rampalarındaki tehlikeleri tarihe gömdüklerine dikkat çeken Karaismailoğlu, “Cumartesi günü 104 kilometre uzunluğunda Malatya’yı Sivas’a bağlayan, güzergahtaki yolculuk süresini 35 dakika kısaltarak içinde 8 adet tünel 14 adet köprü olan 104 kilometrelik Malatya Hekimhan Yolu’nu açtık.
Dün de 30 kilometrelik Diyarbakır Güneybatı Çevre Yolu’nu açarak Şanlıurfa, Elazığ, Mardin istikametine gidecek araçların Diyarbakır şehir içine girmeden transit geçişlerini sağladık. Diyarbakır şehir içi trafiğine nefes aldırdık” dedi.
Eser ve hizmet şölenine ara vermeden devam edeceklerini vurgulayan Karaismailoğlu, 2 Ekim’de Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın teşrifleriyle Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı’nı açarak İstanbulluların hizmetine sunduklarını belirtti.
İstanbul’u, Avrupa’nın ve dünyanın en gelişmiş ulaşım altyapısına sahip şehirlerinden biri yapmak için projeleri birer birer hayata geçirdiklerini aktaran Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:
“Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu, Osmangazi Köprüsü ve İstanbul-İzmir Otoyolu, İstanbul-Ankara YHT Hattı gibi mega projeler ile hayallerin ötesinde bir İstanbul’a kavuştuk.
Bu dev eserlerimizin yanı sıra İstanbul’u bir baştan diğer başa modern raylı sistem ağlarıyla da donatıyoruz. Pendik-Tavşantepe -Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı’nın açılışının ardından İstanbul’da; Gayrettepe-Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metro Hattı, Halkalı-Başakşehir-Arnavutköy-İstanbul Havalimanı Metro hattı, Bakırköy Sahil Bahçelievler Güngören Bağcılar Kirazlı Metro Hattı, Altunizade-Ferah Mahallesi-Çamlıca-Bosna Bulvarı Metro Hattı, Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım Projesi ile Başakşehir-Çam Sakura-Kayaşehir Metro Hattı olmak üzere 96 kilometre uzunluğundaki 6 hatta 7/24 esasıyla çalışmalara devam ediyoruz.
Şu an İstanbul’da Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı hattı da dahil işletme de olan 270 kilometre raylı sistem hattını İstanbullulara kazandırmış olduk.
Bunun gururu ve memnuniyetiyle çalışmalarımız hızla devam ediyor. Sırada Kağıthane- İstanbul Havalimanı ve şu an sizlerle buluştuğumuz Başakşehir- Kayaşehir Metro Hattı var.
Diğer 4 metro hattımızı da 2023 yılı içerisinde bitireceğiz. Bununla birlikte milletimizin hayatına hız ve konfor katmaya devam edeceğiz.
Özetle, İstanbul’un raylı sistem ağı; yapımı devam eden projelerimiz bittiğinde 363 kilometreye yükselecek. Ne mutlu bize. Ne mutlu çalışan, üreten, milletine hizmet edenlere.”
Başakşehir-Kayaşehir arasında Çam ve Sakura Şehir Hastanesi’nden de geçecek metronun son aşamasına geldiklerini dile getiren Karaismailoğlu, “6,2 kilometre uzunluğundaki hattımızda Onurkent, Çam ve Sakura Şehir Hastanesi, Kayaşehir ve Başakşehir Metrokent istasyonları olmak üzere toplam 4 istasyon var.
Tasarım hızı saatte 80 kilometre araçlarla saatte tek yönde 70 bin yolcuya hizmet verecek kapasitede. Başakşehir-Kayaşehir metro hattımızı tamamlayarak özellikle dünyanın en gelişmiş en modern hastanelerinden olan Çam ve Sakura Şehir Hastanesi’ni bir an evvel metroyla buluşturmak istiyoruz” dedi.
Hattın işletmeye alınması ile kent merkezi ile Çam ve Sakura Şehir Hastanesi arasında hızlı, ekonomik ve güvenli bir ulaşım ve diğer toplu taşıma modları ile entegre olacak.
Metrokent İstasyonu’nda Bağcılar-Kirazlı-Başakşehir-Olimpiyatköy Hattı ile entegre olacak. Kayaşehir İstasyonu’nda Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro hattı ile entegre olacak.
Bu entegrasyonla Bakırköy Bahçelievler Güngören Bağcılar Başakşehir’in Çam ve Sakura Şehir Hastanesi ve İstanbul Havalimanı’na metro ulaşımı da kolaylaşacak.
Metro hattımızın hizmete alınması ile Kayaşehir – Mahmutbey arası seyahat süresi 20 dakika, Metrokent – Bakırköy Özgürlük Meydanı arası seyahat süresi 29 dakika, Metrokent – İstanbul Havalimanı arası seyahat süresi 24 dakika, Çam ve Sakura Şehir Hastanesi – Bağcılar (Kirazlı) arası seyahat süresi 23 dakika olacak” sözlerini kullandı.
Tempo Online Twitter‘da!